طرح و ساخت پرسا طرح و ساخت پرسا .

طرح و ساخت پرسا

روش هاي متفاوت پخت غذا

​ چكيده روش هاي پخت غذا
روش هاي پخت غذا: به طور كلي روش هاي پخت غذا به دسته پخت با حرارت خشك، پخت با حرارت مرطوب، پخت تركيبي تقسيم ‏بندي مي ‏شوند.

هريك از اين روش ها از گرما براي تاثير گزاري بر روي غذاها به شيوه اي متفاوت استفاده مي كنند.

تمام اصول و تكنيك هاي پخت و پز از كباب كردن تا بخار پز كردن را مي توان در يكي از اين سه روش دسته بندي كرد.

دانستن و تسلط بر روي انواع مختلف روش هاي آشپزي براي تبديل شدن به يك سر آشپز حرفه اي امري ضروري است.

اين دانش به شما اين امكان را مي دهد كه با انواع مواد و تجهيزات آشپزخانه كار كنيد و به نتايج مطلوب و ثابتي در حرفه ي آشپزي خود برسيد.

مقدمه روش هاي پخت غذا
رشته ي آشپزي ، رشته اي آميخته از علم و هنر است كه از گرما براي آماده كردن غذا براي مصرف استفاده ميشود.

مواد اوليه ، تكنيك ها ، ابزار آلات و تجهيزات متنوع  و تخصصي زيادي در اين رشته وجود دارد كه با استفاده از آنها ميتوان به نتايج شگرفي در دنياي آشپزي دست يافت.

گسترش صنعت كشاورزي ، بازرگاني ، تجارت و حمل و نقل و... باعث ورود مواد اوليه ي جديد به صنعت آشپزي داشته اند. اختراعات و فناوري هاي جديد ، براي مثال : اختراع سفال براي نگهداري و جوشاندن آب ، فنون پخت و پز را گسترش دادند (شكل 1).

با توجه به اينكه مواد مختلف در پخت و پز و روش هاي مختلف آشپزي واكنش هاي متفاوت از خود نشان مي دهند؛ در اين مقاله به اهميت ساختار مواد و روش هاي مختلف مي پردازيم. همچنين مردم مختلف با توجه به شرايط آب و هوايي و موقعيت جغرافيايي ، سلايق متفاوت و منحصر به فرد خود را دارند كه ميتوانند ذايقه غذايي خود را از انواع سبك هاي پخت غذا انتخاب كنند.

روش هاي بسيار زيادي براي پخت و پز وجود دارد كه بيشتر آنها از دوران باستان شناخته شده است كه عبارتند از:

Broiiling
Grilling
Roasting
Baking
Sauteing
Poaching
Simmering
Boiling
Steaming
Braising
Stewing
روش هاي مختلف ، از سطوح متفاوتي از حرارت و رطوبت استفاده مي كنند و در زمان پخت متفاوت هستند.

روشي كه براي پخت غذا استفاده مي شود تا حد زيادي بر نتيجه ي نهايي تاثير مي گذارد. به دليل اينكه  برخي از غذا ها براي برخي از روش ها مناسب تر هستند.


شكل1: هنر آشپزي

پخت با حرارت خشك
پخت و پز با حرارت خشك، بدون وجود رطوبت، آب گوشت يا آب كار مي كند. در عوض، براي انتقال گرما به مواد به گردش هواي گرم يا تماس با چربي متكي است.  از دماي 300 درجه يا بيشتر براي قهوه اي شدن استفاده مي شود، واكنشي كه در آن آمينو اسيد و قندهاي موجود در مواد قهوه اي مي شوند و عطر و طعم مشخصي ايجاد مي كنند. رايحه هاي منحصر به فرد نان برشته يا گوشت سرخ شده هر دو نمونه اي از پخت و پز با حرارت خشك هستند.

Broiling

كباب كردن با انتقال حرارت بسيار بالا به غذا عمل مي كند، كه معمولاً از يك تشعشع حرارتي واقع در بالاي غذا اعمال مي شود و در لحظه يك سمت غذا در معرض مستقيم قرار مي گيرد. عمل قهوه اي شدن در اين روش بسيار سريع اتفاق مي افتد به نحوي كه آب و طعم غذا را در داخل خود حفظ مي كند و ظاهري ترد به جا مي گذارد. از آنجايي كه اين روش پخت سريع است، استفاده از تايمر يا بررسي پخت و پز امري ضروري است تا غذاها نسوزند يا بيش از حد پخته نشوند. در آشپزخانه هاي تجاري، از اجاق هاي تخصصي استفاده مي شود (شكل 2).


شكل2: برويل كردن

بهترين غذاها براي برويل كردن:
گوشت‌ ها: كباب كردن بر روي قطعات نازك‌ تر گوشت مانند استيك، تكه‌ هاي گوشت خوك يا نان‌ هاي همبرگر بهتر عمل مي‌ كند.  قطر قطعات بسيار مهم است زيرا حرارت خشك به سرعت رطوبت را تبخير كرده و گوشت را خشك مي كند.

طيور: از كتلت مرغ يا بوقلمون، نصف سينه و پاها در مرغ براي نتايج خوش طعم استفاده كنيد.

ماهي: ماهي ضخيم و محكم مانند سالمون را انتخاب كنيد كه بتواند گرماي زياد را تحمل كند و به راحتي خشك نشود.

ميوه ها و سبزيجات: كباب كردن را حتي مي توان روي ميوه ها و سبزيجات استفاده كرد. هلو يا گريپ فروت براي اين روش بهتر جواب مي دهند و مي توان از آن براي گارنيش كنار غذاها استفاده كرد.

Grilling

گريل كردن بسيار شبيه كباب كردن است، زيرا از گرماي تابشي براي پخت سريع غذاها استفاده مي كند. معمولاً تجهيزات گريل داراي يك صفحه ي شياردار  با منبع حرارتي هستند كه در زير غذا قرار دارد. براي طبخ غذاها  در اين روش بايد هر دو طرف روي صفحه ي گريل قرار بگيرد و اين علامت گريل حس مطلوبي هنگام سرو غذا به ميهمانان مي دهد (شكل 3).


شكل3: گريل كردن

بهترين غذاها براي گريل كردن :
برگر: گوشت همبرگر آسياب شده مرطوب است و روي يك گريل داغ خيلي خوب پخته مي شود. حرارت زياد بيرون طعم ذغالي لذيذي را فراهم مي كند.

گوشت ها: حرارت خشك ناشي از كباب كردن به سرعت رطوبت گوشت را از بين مي برد، بنابراين بهتر است ابتدا برش هاي لطيف را انتخاب كنيد. Porterhouses، T-bonesو يا استيك هاي نواري داراي محتواي چربي هستند مي توانند استيك هاي آبدار تري را توليد كنند.

مرغ: برش هاي مرغ بدون استخوان بهترين غذا به روش گريل هستند زيرا به طور يكنواخت تر كباب مي شوند.

ماهي: سالمون، ماهي تن و استيك اره ماهي به اندازه كافي براي گريل محكم هستند و به سرعت خشك نمي شوند. اين امكان وجود دارد كه ماهي را قبل از قرار دادن روي صفحه گريل در فويل بپيچيد تا از ريزش آن جلوگيري شود و آب و طعم آن حفظ شود

Roasting

عمل رستينگ در فر با حرارت غير مستقيم انجام مي شود. در اين روش هر دو سمت غذا بايد حرارت ببيند و پخته شود.

در اين روش پخت آهسته تر انجام ميشود و طعم گوشت و سبزيجات را تا حدودي از بين مي برد. رستينگ را مي توان براي برش هاي لطيف تر در دماي بسيار پايين بين 200 درجه تا 350 درجه فارنهايت تنظيم نمود ، و براي برش هاي سخت تر با دماي بالاتر تا 450 درجه فارنهايت  انجام داد (شكل 4).


شكل4: گريل كردن

گوشت ها: رستينگ برش هاي بزرگ گوشت را به آرامي و يكنواخت مي پزد. دنده اصلي، فيله گوساله، ران يا شانه خوك و گوشت خوك همگي براي طبخ بهتر است از سبك رستينگ استفاده شود.

مرغ: مرغ ها يا بوقلمون هاي كامل را مي توان در يك ماهيتابه يا روي يك فر گوشت گردان قرار داده و براي چند ساعت پخته شود تا محصولي مرطوب و خوش طعم به دست آيد.

ميوه ها و سبزيجات: رست كردن يك راه عالي براي نشان دادن بهترين كيفيت در ميوه ها و سبزيجات است. انگور، گيلاس و گوجه فرنگي را مي توان براي تشديد طعم آنها رست كرد. كدو تنبل، كدو حلوايي، بادمجان و گل كلم نيز از جمله سبزيجات مناسب براي رست كردن مي باشند.

Baking

بيكينگ و رستينگ تقريبا مثل هم هستند و در هر دو از حرارت غير مستقيم براي احاطه كردن غذاها و پختن از همه طرف استفاده مي كنند. اصطلاح بيگينگ هنگام پختن گوشت يا سبزيجات و پخت در هنگام تهيه نان، رول و كيك استفاده مي شود. از نظر فني، اين روش‌ هاي پخت يكسان هستند، اما بيكينگ معمولاً در دماي پايين تري نسبت به رستينگ انجام مي‌ شود (شكل 5).

بهترين غذاها براي بيكينگ:

محصولات پخته شده: پخت خمير كه خمير مرطوب را به محصول نهايي با بافت سفت تبديل مي كند. نان، شيريني و كيك همگي از روش بيكينگ تهيه مي شوند.

پيتزا: وقتي پيتزاها در فر داغ پخته مي شوند، خمير سفت مي شود، پوسته اي تشكيل مي شود و پنير روي خمير كاملا آب مي شود.


شكل5: بيكينگ

Sauteing

تفت دادن روي يك شعله در يك تابه ي گرم و كم عمق انجام مي شود و از مقدار كمي روغن يا چربي براي پوشاندن مواد غذايي استفاده مي شود تا يكنواخت قهوه اي شوند. اين روش غذاها را خيلي سريع مي پزد، بنابراين بهتر است غذا را   پرتاب كردن يا برگرداندن حركت نگه داريد. (Saute يك كلمه فرانسوي است) كه به "پرش" ترجمه مي شود. براي دستيابي به نتايج عالي با تفت دادن، قبل از افزودن هر موادي، از داغ بودن ماهيتابه روغني مطمئن شويد، ظرف را با مواد زياد پر نكنيد و مرتب هم بزنيد يا پرتاب كنيد كه مواد به كف ماهيتابه نچسبد (شكل 6).

بهترين غذاها براي تفت دادن:
گوشت ها: تفت دادن باعث پخت سريع مي شوند، بنابراين گوشت هاي لطيف براي اين كار مناسب تر هستند. از گوشت چرخ كرده، فيله يا مداليون در ماهي تابه استفاده كنيد. برش هاي كوچك و يكنواخت گوشت به طور يكنواخت قهوه اي مي شوند.

مرغ: سينه ها، نوارها يا كتلت هاي بدون استخوان را مي توان تفت داد تا طعم دار شوند.

سبزيجات: كدو سبز، كدو حلوايي و سبزيجات برگ دار را مي توان در روغن زيتون يا كره تفت داد. هويج، كرفس و پياز را نيز مي‌ توان تفت داد و اغلب پايه‌ اي خوش طعم براي غذاهاي ديگر مي‌ سازد.


شكل6: تفت دادن

پخت با حرارت مرطوب
همانطور كه از نام آن مشخص است، پخت و پز با حرارت مرطوب به وجود مايع يا بخار براي پختن غذاها نياز دارد. از اين روش مي توان براي درست كردن غذاهاي سالم و بدون چربي يا روغن استفاده كرد. همچنين يك راه عالي براي نرم كردن الياف سخت در برش هاي خاص گوشت، مانند بريسكت استفاده كرد. هنگام پختن سبزيجات فيبري و حبوبات، حرارت مرطوب، غذا را تا زماني كه به لطافت كامل برسد نرم مي كند. برخلاف روش هاي پخت حرارت خشك، پخت با حرارت مرطوب پوسته قهوه اي ايجاد نمي كند.

Poaching

پوچ روشي ملايم براي پخت و پز است كه در آن غذاها در مايع داغ بين 140 تا 180 درجه فارنهايت غوطه ور مي شوند. حرارت كم به ويژه براي مواد نازك تر خوب عمل مي كند و رطوبت و طعم بدون نياز به چربي يا روغن حفظ مي شود (شكل 7).

بهترين غذاها براي پوچد كردن :

تخم مرغ: پوچد كردن يك روش معمول براي پختن تخم مرغ است كه منجر به  تشكيل سفيده ي نرم و لطيف تخم مرغ و زرده خامه اي مي شود. نيازي به وجود روغن نيست، بنابراين بيشتر از سرخ كردن در تابه براي سلامتي مفيد مي باشد.

طيور: از آب گوشت، شراب يا مواد معطر مي توان براي مايع پوچد استفاده كرد كه به سينه مرغ بدون استخوان و بدون پوست طعم ملايمي مي بخشد. مرغي كه از اين روش به عمل مي آيد مرغ  لطيفي است كه مي توان آن را مكعب، برش يا خرد كرد و به سالاد، پاستا يا ساندويچ اضافه كرد.


شكل7: پوچد كردن

ماهي: پوچد راهي عالي براي حفظ بافت ظريف ماهي هاي سبك مانند تيلاپيا، ماهي كاد و كف پا است. آبگوشت مخصوصي به نام كورت بويلون براي طعم دادن به ماهي در هنگام طبخ استفاده مي شود.

ميوه: از مايع شيرين شده براي پختن ميوه هايي مانند گلابي يا سيب براي يك دسر بي نظير مي توان استفاده كرد. طعم ميوه عميق تر شده و بافت نرم و لطيف مي شود. از مايع باقي مانده مي توان براي تهيه شربت طعم دار براي سرو با ميوه استفاده كرد.

Simmering

سيمرينگ يا به اصطلاح دم كردن نيز روشي ملايم براي پختن غذاها است، اما از دماي بالاتري نسبت به پوچد كردن استفاده مي شود كه معمولاً بين 180 تا 205 درجه فارنهايت است. اين محدوده دمايي زير نقطه جوش قرار دارد و حباب هاي ريزي توليد مي كند. براي اينكه از اين روش استفاده كنيم ابتدا بايد آب را به نقطه جوش برسانيم و سپس دما را كم كنيم (شكل 8).

بهترين غذاها براي دم كردن:
برنج: دم كردن برنج پخته بافتي سبك و پف دار توليد مي كند. استفاده از آب جوش يا خيلي داغ باعث چسبندگي و خشك شدن برنج مي شود پس دماي مناسب آب براي پخت برنج بسيار اهميت دارد.


شكل8: دم كردن

گوشت‌ ها: بهتر است برش‌ هاي سفت‌ تري از گوشت را انتخاب كنيد چون در حين جوشيدن چربي و كلاژن آزاد مي‌ كند، مانند دنده.

سوپ : از آنجايي كه جوشاندن چربي و پروتئين گوشت را آزاد مي كند، آبگوشت خوش طعمي توليد مي كند (استاك ) كه مي تواند در سوپ يا خورشت استفاده شود.

سبزيجات: سبزيجات ريشه اي سفت مانند سيب زميني و هويج با دم كشيدن ملايم به بافت عالي پخته مي شوند.

غلات: غلات مانند كينوا، جو يا ارزن را مي توان تا زماني كه به بافت خوراكي نرمي برسند، بجوشانيد.

حبوبات: لوبيا ها و حبوبات خشك شده را مي جوشانند تا بافتي نرم و خوراكي به دست آورند. برخي از انواع لوبيا، مانند عدس، به سرعت پخته مي شوند، در حالي كه برخي ديگر به چند ساعت دم كشيدن ملايم نياز دارند تا كاملا پخته شوند.


شكل9: جوشاندن

Boiling

اين روش پخت شامل غوطه ور كردن غذا در آب است كه تا نقطه جوش 212 درجه فارنهايت گرم شده است. آب در حال جوش حباب هاي بزرگي توليد مي كند كه غذاها را در حين پختن در حركت نگه مي دارد. عبارت جوش آهسته به اين معني است كه آب به تازگي شروع به توليد حباب هاي بزرگ و آهسته كرده است اما هنوز به نقطه ي جوش نرسيده است. يك جوش كامل در نقطه جوش اتفاق مي افتد و منجر به حباب هايي با حركت سريع و چرخان مي شود. بخار نيز با جوشيدن از آب خارج مي شود (شكل 9).

بهترين غذاها براي جوشاندن:
پاستا: پاستا ممكن است به عنوان يكي از رايج ترين غذاهاي آب پز به ذهن خطور كند. آب داغ ماكاروني را به سرعت مي پزد و بايد تا قبل از تجزيه نشاسته آبكش  شود و از ايجاد بافت نرم جلوگيري كند.

تخم‌ مرغ: جوشاندن تخم‌ مرغ‌ ها همراه با پوسته‌ شان باعث توليد تخم‌ مرغ‌ هاي عسلي يا سفت مي‌ شود. بافت زرده بسته به زمان پخت مي تواند از سفت تا خامه اي متغير باشد.


شكل10: بخارپز كردن

سبزيجات: سبزيجات ريشه اي سفت مانند سيب زميني و هويج سريعتر در آب جوش پخته مي شوند، اما توصيه مي شود نرمي آنها را با چنگال تست كنيد تا بيش از حد پخته نشوند.

Steaming

در بخارپز كردن، آب به طور...

براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد


برچسب: روش هاي متفاوت پخت غذا، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۵:۵۳ توسط:پرسا موضوع: نظرات (0)

Paris Baguette Franchise

​ چكيده Paris Baguette Franchise
پاريس باگت يك نانوايي زنجيره اي جهاني است كه متعلق به گروه SPC است.

در سال ۱۹۸۶، به عنوان يكي از شركت هاي تابعه «shani Co Ltd» تاسيس شد.

و اولين پاريس باگت را در «گوانگهوامون»، سئول و اولين نانوايي گران قيمت Paris Croissant در«ايتائه وون» را در سال بعد افتتاح كرد.

و نام شركت  به همان نام برند تغيير كرد.

در سال ۱۹۸۸، برند فرانچايز شده‌ «پاريس باگت» به برند شماره يك كره جنوبي بدل شد.

و در سال ۲۰۰۴ با منشعب شدن به شركت هاي تابعه محلي در ايالات متحده، ويتنام، سنگاپور و غيره، با تأسيس پاريس باگت به يك شركت جهاني تبديل شد.


فرانچايز هاي اين برند:
در سال ۱۹۸۸، پاريس كروسانت، پاريس باگت را راه‌ اندازي كرد، كه يك نام تجاري محبوب در كافه‌ هاي نانوايي شد.

تا سال ۲۰۱۸، تعداد شعبات زنجيره‌ اي در كره جنوبي به ۳۳۱۶ شعبه، و در ايالات متحده به ۵۷ شعبه رسيد.

همچنين، پاريس باگت تعداد ۱۸۵ فروشگاه زنجيره‌ اي در چين، ويتنام، سنگاپور و فرانسه راه اندازي كرد.

ديگر فرنچايز هاي پاريس كروسان شامل؛ « LINA’s and Tamati » (ساندويچ)، « Passion » (گالري دسر مجلل)، «L’atelier» (كافه رستوران) مي‌ باشد.

آن ها همچنين برند معروف اسموتي آمريكايي يعني «Jamba Juice» را اداره مي كنند.


كودكي كه در فرانسه به دنيا آمد و در كره جنوبي رشد كرد:

مفهوم نانوايي زنجيره‌ اي «فرانسوي-آسيايي» در سال ۱۹۸۸ متولد شد، زماني كه، به گفته jessie Sou مدير بازاريابي زنجيره اي مجموعه، «Hur Young-in» اولين شعبه پاريس باگت را در سئول افتتاح كرد.

برخلاف ويتنام، جايي كه مستعمره نشين هاي فرانسوي از قرن ۱۸ تا ۱۹۵۴ باعث ايجاد يكپارچگي عميق فرهنگ غذاي فرانسوي در فرهنگ غذاي ويتنامي شد.

كره جنوبي كاملا دست نخورده توسط مستعمره نشين هاي فرانسوي باقي ماند و بدين ترتيب غذاي فرانسوي يك غذاي خارجي در‌ كره قلمداد مي شد.

بر طبق گفته پروفسور مايكل جي. پتي، استاد دانشگاه بينگامتون و مولف كتاب «غذاهاي كره‌ اي: تاريخچه‌ اي مصور»، خوردني هاي تنور پز، تا همين اواخر بطور كامل در كره وجود نداشت.

او مي‌ گويد «بطور سنتي، مردمان كره نان نمي خوردند به شكلي كه ما در غرب مي‌ خورديم.

آنها نوعي نان بخار پز شده را مصرف مي‌ كردند كه گاهي با مخلوط آرد برنج و‌ آرد گندم درست مي‌ شد».

در همين راستا، جسي سو، از مديران پاريس باگت مي‌ گويد« در كره، غذاها معمولاً از برنج و‌ نودل و سوپ تشكيل مي‌ شد.

ما نان و كروسان را به وعده صبحانه اضافه كرديم و فرمت صبحانه مردم كره را تغيير داديم. ما به مردم كره كمك كرديم تا به راحتي خوردني‌ هاي فرانسوي تنور پز را در وعده‌ هاي غذايي خود جا دهند.

ما كروسان را به كره معرفي كرديم بطوريكه تبديل به غذاي اصلي مردم شد.

در دهه هاي هفتاد و هشتاد، تنها عده كمي در مورد خوردني‌ هاي فرانسوي تنور پز، مي‌ دانستند، آن هم از طريق چند نانوايي كوچك كه كار پخت و پز را درون كشور انجام مي دادند.»

اين روزها، پاريس باگت در تمام كره فراگير شده است، شبيه مك دونالد در ايالات متحده.

پاريس باگت براي كره‌ اي ها، بخصوص براي آنهايي كه در دهه هفتاد متولد شده بودند، يك برند بسيار خاطره انگيز است.

آن ها با اين برند رشد كرده بودند، همه پاريس باگت را ميشناسند.

به همين دليل وقتي اين برند پاي خودش را در سال ۲۰۰۵ در ايالات متحده باز كرد اولين شعبه خود را در لوس آنجلس افتتاح كرد، جايي كه جامعه‌ بزرگي از مهاجران كره اي را در خود جا داده بود.

پاريس باگت، در فروشگاه هاي سراسر جهان در خارج از فرانسه خود را «نانوايي سنتي فرانسوي» مي‌ نامد.

كه لوگو آن با برج ايفل همراه شده است و كاركنان آن تي شرت هاي راه راه برتون و كلاه كج مي‌ پوشند.

هرچند بيشتر نان در كره جنوبي آماده مي‌ شود، منجمد شده و به سراسر جهان فرستاده مي‌ شود.

در اولين فروشگاه پاريس در منطقه يك مركزي نزديك رود سن، نانوايي بزرگ پاريس باگت، با سايبان هاي قهوه اي شكلاتي خود، سر آشپز هاي محلي را استخدام كرد و مدعي استفاده از مواد اوليه و روش هاي سنتي اصيل فرانسوي، شد.

اين نانوايي كه دويست متر مربع مساحت دارد، در پياده‌ روي موزه لوور، و در حد فاصل ساختمان شهرداري پاريس، پُل پون نوف و كليساي نوتردام قرار دارد.

هور‌ يونگ اين، در مصاحبه با روزنامه هرالد كره جنوبي در خصوص دليل بازگشايي اين شعبه خاطرنشان شد «ما فرانسه را خانه معنوي محصولات نانوايي خود مي دانيم.

افتتاح فروشگاه ما در پاريس تعهد ما را براي بهبود مستمر و كامل كردن كيفيت نان و شيريني‌ هاي سبك اروپايي نشان مي‌ دهد.»

چيزهاي كمي براي فرانسوي ها مقدس تر و نمادين تر از نان به طور كلي و باگت به طور خاص است.

مثل شراب، پنير، سير، حلزون و كلاه كج، به يكي از نمادهاي ملت، مردم، سنت و سرزمين آن تبديل شده است.

اين نان هاي بلند و نازك ( باگت به معني چوب دستي نيز مي‌ باشد) از ليست كوتاه و بخصوصي از مواد اوليه درست مي‌ شود كه طي حكم ۹۳-۱۰۷۴ در تاريخ ۱۳ سپتامبر ۱۹۰۳ تعيين شد. فرانسوي ها سالانه حدود 10 ميليارد باگت مصرف مي كنند.

نان باگت سنتي را فقط مي توان با آرد گندم، آب، مخمر يا عامل افزايش دهنده و نمك درست كرد.

نبايد حاوي تخم مرغ، فرآورده هاي شير، روغن يا مواد نگهدارنده باشد.  زير بند هايي وجود دارد كه انحرافات محدودي از قوانين را مجاز مي‌ سازد، كه بيشتر به نوع آرد مورد استفاده مربوط مي‌ شود.

عرض آن حدود 5 تا 6 سانتي متر، ارتفاع آن 3 تا 4 سانتي متر و طول آن حدود 65 سانتي متر است.

وزن متوسط ​​250 گرم است.

افسانه ها حاكي از آن است كه نانوايان ناپلئون بناپارت آنها را مانند چوب ساخته بودند تا بتوانند توسط سربازان امپراتوري در جيب در شلوار يونيفرم خود حمل شوند.

اگرچه مورخان مدرن در مورد آنچه آنها به عنوان يك افسانه شهري رد مي كنند ترديد دارند.

علاوه بر مقررات مربوط به آنچه در نان باگت وجود دارد، فقط كساني كه خمير را درست مي كنند و نان را در محل مي پزند مجازند خود را "بولانژر" بنامند.


دومينيك آنراك، مدير اتاق حرفه اي نانوايان و قنادي ها، مي‌ گويد «هر كسي مي تواند يك نان باگت سنتي درست كند و شركت ها در اينجا، آنجا و در همه جاي دنيا نانوايي باز مي كنند.

سوالي كه ما را نگران مي كند اين نيست كه آيا مي توان آن را انجام داد، بلكه اين است كه آيا آنچه توليد مي شود يك باگت خوب است يا خير.

دو سال طول مي كشد تا تمرين كنيد تا يك بولانژر شويد، اما حتي در اين صورت هم به اين معني نيست كه شما خوب هستيد كه اين مسئله خود حداقل ۱۰ سال طول مي كشد.»

او اضافه مي‌ كند «من نگران مردمي نيستم كه نان باگت سنتي درست مي كنند، تا زماني كه اين نان باگت قديمي ساخته نشده باشد، البته تا زماني كه از استاندارد درست و كيفيت خوبي برخوردار باشد.

نگراني من همينه  ما بايد از محصول خود محافظت كنيم».

در همين راستا، پاريس باگت ماموريت خود را اينگونه تعريف مي‌ كند «آوردن اجناس پخته و دم كرده ماهرانه به مهمانان خود از طريق تجربه گرم و دلپذير كافه نانوايي كه شادي را براي همه به ارمغان مي آورد.» هور يونگ اين، موسس پاريس باگت در مورد روياي خود مي‌ گويد «ما ميخواهيم دوباره كافه نانوايي محله به عنوان قلب جامعه در سراسر جهان ايجاد و شناخته شود. رفتار با شما به عنوان همسايه به معناي رفتار با شما به بهترين شكل است.

به همين دليل است كه ما قلب خود را روي هر كاري كه انجام مي دهيم مي ريزيم.

به همين دليل است كه شيريني‌ ها براي ما فقط يك محصول نيستند، بلكه اشتياق ما هستند.

و چرا نانوايان، كيكر ها و باريستا هاي ما هر روز بيشتر براي تكميل هنر خود پيش مي‌ روند و نان‌ هاي تازه‌ پخته، قهوه‌ هاي خوشمزه و كيك‌ هايي را سرو مي‌ كنند كه بيش از آن‌ كه ارزش پايه‌ هايشان را داشته باشند.

ما همه اين كارها را انجام مي دهيم تا لبخندي به لبان شما بياوريم، زيرا معتقديم دنيا به لحظات شادي بيشتري نياز دارد.

و هيچ مكاني بهتر از مكاني براي يافتن آن وجود ندارد كه شبيه خانه باشد.

جايي كه مي‌ توانيد گفتگوي خوب را با يك لقمه بهتر به اشتراك بگذاريد، و جايي كه جامعه گرد هم مي‌ آيد و زندگي براي آن غني‌ تر است. به كافه نانوايي محله خود خوش آمديد. خيلي خوشحاليم كه اينجا هستيد»

مدير بخش توسعه شاخه ايالات متحده « Larry Sidoti » مي‌ گويد «اكثر افرادي كه با اين برند آشنايي ندارند فكر مي كنند كه يك برند فرانسوي است نه يك برند كره اي، ما بحثي در اين مورد نداريم.»

در حالي كه هيچ زنجيره ملي بر نانوايي ها تسلط ندارد، همانطور كه مفاهيمي مانند استارباكس بر قهوه چيره شده است.

و زنجيره هاي بي پايان فست فود به تجارت همبرگر و سيب زميني سرخ كرده چسبيده اند، سيدوتي مي گويد كه زمان پيروزي پاريس باگت بر آمريكايي ها فرا رسيده است.

او مي‌ گويد «ايالات متحده يكي از مهم ترين بازارهاي جهان است.

شما بايد در لس آنجلس برنده شويد و بايد در نيويورك برنده شويد...

اگر نتوانيد در آن بازارها برنده شويد، مسير طولاني خواهد بود.»

سيدوتي مي گويد كه كروسانت سيب زميني شيرين مورد علاقه مشتريان است كه در نانوايي هاي معمولي آمريكايي يا فرانسوي پيدا نمي كنيد.

محصول ما كمي كمتر از شيريني معمولي پخته شده آمريكايي شيرين است.

نسبت به محصولات شيرين و دسر مانندي كه اكنون در ايالات متحده تهيه مي كنيد كمي پفكي‌ تر و بسيار سبك تر است.»

او ادامه داد «پاريس باگت از همان ابتدا تحت تاثير و الهام گرفته شده از فرانسه بود. همانطور كه ما تكامل يافتيم، ما به اين موضوع ادامه داديم و به مفهوم نانوايي فرانسوي و عاشقانه هاي مرتبط با آن به عنوان الهام بخش نگاه كرديم.»

وقتي اولين شعبه در لوس آنجلس و آن هم در محله كره‌اي نشين آن، تاسيس شد، حدود ۹۰ درصد مشتري ها از كره‌ اي هاي مهاجر بودند.

با اين حال، با شروع گسترش شركت در سراسر ايالات متحده، اتكاي آن به پايگاه مشتريان كره اي شروع به تغيير كرده است.

در منهتن، سيدوتي مي‌ گويد پايگاه مشتريان شامل «يك ديگ ذوب كامل» است.

او مي‌ گويد «اين يك خط و مفهوم محصول پذيرفته شده جهاني خواهد بود.

براي متقاعد كردن مردم و برنده شدن در اين بحث، بايد به عنوان يك نام تجاري در حال تكامل باشد».

شما عزيزان مي توانيد از طريق شماره تماس هاي زير جهت مشاوره رايگان با كارشناسان مجرب مجموعه ما تماس حاصل فرماييد.

09303342482
021-88590744
021-88590891
بيشتر با طرح و ساخت پرسا آشنا شويد...


برچسب: Paris Baguette Franchise،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۴:۲۷ توسط:پرسا موضوع: نظرات (0)

CRM and CEM

​  

موضوع CRM and CEM
از چند كليد واژه سخن مي­گويم:

ايجاد حفظ و توسعه رابطه با مشتريان
شناسايي حفظ و افزايش ارزش بهترين مشتريان
شناسايي انتخاب بدست آوردن توسعه حفظ و ارائه خدمت بهتر
تمام اين فرايند ها در CRM تعريف مي شوند.


اهداف CRM
افزايش درآمد
موفقيت رابطه با مشتريان
افزايش سود
رضايت مشتري
صرفه جويي در هزينه ها


افزايش بهره وري با CRM
ارتباطات
كارايي
اثربخشي
در تصميم سازي
و اما

كاركرد CRM

جذب مشتريان بالقوه و توسعه روابط با مشتريان در واقع نكته مهم و اساسي اين هست كه نگهداشت مشتريان فعلي بسيار كم هزينه تر از جذب مشتريان جديد.

Satisfaction

رضايتمندي ميسر نخواهد شد مگر انتظارات و ادراك ميهمان يا مشتري برابر و و در در حالت ايده آل پايين تر باشد به طوري كه باعث شعف ميهمان شده باشيم.

از ادراك سخن گفتيم:

در بازاريابي هيچ واقعيتي وجود ندارد همه چيز ادراك ميهمان است.

خدمات پرسا: مشاوره و طراحي منو

با تمركز روي موارد CRM مي توان به اهداف زير دست يافت:
شناخت عادات نظرات ت و ترجيحات مشتري
تهيه پروفايل افراد و گروه‌ ها براي سرمايه گذاري موثرتر و افزايش فروش
تغيير مسير عمليات به گونه اي كه منجر به بهبود ارائه خدمات به مشتري و بازاريابي شود
مديريت تجربه مشتري (CEM يا CXM) مجموعه‌ اي از فرايند هاي تجاري است كه براي رديابي، نظارت و سازمان‌ دهي تعاملات بين سازمان و مشتري در طي چرخه عمر مشتري در شركت استفاده مي‌ شود.


چرا CXM مهم است؟
تجربه مشتري، به فروش و درك مشتري كمك مي‌ كند. اگر CXM به‌ خوبي اجرا شود، تجربه ي مشتري مثبت خواهد بود و اگر به برخي عناصر CXM توجه نشود، تجربه ي مشتريان منفي را مشاهده خواهيد كرد.

برنامه‌ هاي مديريت تجربه ي مشتري (Customer experience management) به‌ شدت به برنامه‌ هاي صداي مشتري – كه احساسات مشتريان نسبت به تجربه ي خريد را نشان مي‌ دهند – وابسته هستند. برنامه ي مديريت CX با گذشت زمان، عناصري از تجربه مشتري را كه نمايانگر باز خورد هاي منفي مشتري هستند، تعديل مي‌ كند تا تصورات مشتري را تصحيح كند.


اما استراتژي CRM روي جذب مشتري و فروش تمركز دارد و به دنبال افزايش درآمد است. سيستم‌ هاي مديريت ارتباط با مشتريان (customer relationship management) فروش گرا هستند و گاهي با پشتيباني و خدمات‌ رساني به مشتريان هم ادغام مي‌ شوند. اما براي اضافه كردن CEM به CRM و پشتيباني از برنامه ي CEM، به تحول ديجيتال بزرگي نياز داريد.


در پايان اما به يك تفاوت اساسي در CRM و CEM اشاره مي كنم.

ابزار CRM ما با تجزيه و تحليل داده ها كه بر اساس تحركات بازار و مشتريان به دست آمده اقدام و عكس العمل نشان ميدهيم اما نكته اساسي در CEM بهره گيري از خلاقيت مي باشد كه در واقع يك كنش محسوب مي شود

در CRM تحقيقات در زمينه رفتار مصرف كننده بر اساس فرايند تجزيه و تحليل اطلاعات بنا نهاده شده است در اين ديدگاه فرض بر اين است كه مشتري علم كافي نسبت به مشخصات محصول مورد علاقه خود را دارد و مي تواند اين مشخصات مختلف را با هم مقايسه كند و بر اساس بيشترين فايده ها تصميم بگيرد

اما در market drivin اين ما هستيم كه راهبري بازار را در دست داريم و ابزارCEM ما را در اين مسير ياري مي رساند مطالعات بنا نهاده شده است.

اگر دقت كرده باشيد مطلبي تحت عنوان رفتار مصرف كننده در عنوان بالا نمايانگر مي باشد

رفتار مصرف كننده از حيث فرهنگي اقتصادي روانشناختي قابل بررسي مي باشد و تاثير شگرف آن از بعد تبليغات و بازاريابي غيرقابل كتمان است.


شما عزيزان مي توانيد از طريق شماره تماس هاي زير جهت مشاوره رايگان با كارشناسان مجرب مجموعه ما تماس حاصل فرماييد.

09303342482
021-88590744
021-88590891


برچسب: CRM and CEM، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۶:۵۸ توسط:پرسا موضوع: نظرات (0)

فرانچايزينگ (مك دونالدز)

​ پروسه برند فرانچايزينگ (مك دونالدز)
مك‌ دونالد بزرگترين رستوران زنجيره‌ اي جهان است، كه با بيش از ۳۷٬۸۰۰ شعبه در ۱۱۹ كشور، روزانه به ۶۴ ميليون مشتري سرويس مي‌ دهد.

شركت مك‌ دونالد در سال ۱۹۴۰ توسط ريچارد و موريس مك‌ دونالد با مشاركت ري كراك در سن برناردينو، كاليفرنيا بنيان‌ گذاري شد.

محصولات مك دونالد
محصولاتي چون همبرگر، چيز برگر، مرغ، سيب زميني سرخ كرده، صبحانه، نوشابه ها و بسياري موارد ديگر

آغاز به كار فروشگاه زنجيره اي مك دونالد
در اواخر دهه ۱۹۳۰ و توسط دو برادر به نام هاي ريچارد و موريس مك دونالد در كاليفرنيا راه اندازي شد.

آن ها ابتدا يك غرفه كوچك هات داگ فروشي در نزديك محل برگزاري مسابقات اسب سواري در سانتا آنيتا كاليفرنيا داشتند.

در سال ۱۹۴۰ برادران مك دونالد رستوران باربكيويي در سن برناردينو كاليفرنيا راه اندازي كردند و در سال ۱۹۴۸ آن را به يك رستوران همبرگر فروشي تبديل كردند.

اما موفقيت و شهرت جهاني مك دونالد بيش از هرچيز مديون تلاش هاي فردي به نام ري كراك است كه به برادران مك دونالد ملحق شد و يك كسب و كار كوچك را به برندي جهاني و بسيار محبوب و پرطرفدار تبديل كرد.

معرفي سيستم سرويس آغازگر عصر نويني در خدمات دهي به مشتري و ارائه غذاهاي فست فودي بود.

ري كراك، مهره طلايي مك دونالد
برادران مك دونالد چندين سال با موفقيت به كسب و كار كوچكشان ادامه دادند.

اما چيزي كه باعث جهاني شدن نام مك دونالد شد پيوستن يك شريك تجاري به نام ري كراك به مك دونالد بود.

ري كراك پس از بازديدي كه از رستوران اين دو برادر داشت تحت تاثير سادگي منو و تمركز آن ها بر كيفيت قرار گرفت.

مك دونالدها در آن زمان به دنبال يك سرمايه گذار مي گشتند و ري كراك فرصت را غنيمت شمرد و با آن ها وارد شراكت شد.

در حقيقت، اين ري كراك بود كه بيزنس كوچك مك دونالدها را به پديده اي جهاني و بسيار موفق تبديل كرد.

افتتاح اولين رستوران مك دونالد
در سال ۱۹۵۵ ري كراك سيستم سرويس دهي مك دونالد را راه اندازي كرد و اولين رستوران با نام مك دونالد را در ايالت ايلينوا راه اندازي كرد.

كه فروش روز اول آن ها ۳۶۶ دلار بود.

ري كراك شش سال بعد از افتتاح اولين رستوران مك دونالد تمام حقوق انحصاري نام برند و سيستم اجرايي مك دونالد را خريداري كرد.

در سال ۱۹۵۸ مك دونالد ۱۰۰ ميليون همبرگر فروخته بود و تا سال ۱۹۶۵ بيش از ۷۰۰ شعبه از رستوران مك دونالد در سرتاسر ايالت هاي آمريكا تاسيس شده بود.

هدف ري كراك از راه اندازي سيستم مك دونالد اين بود كه طعم همبرگري كه در كانادا يا ژاپن فروخته مي شود بايد همان طعم و مزه همبرگر آمريكايي را داشته باشد.

گسترش رستوران هاي مك دونالد در سرتاسر دنيا
رستوران زنجيره اي مك دونالد به مرور گسترش پيدا كرد و به برندي جهاني تبديل شد.

در سال ۱۹۶۷ اولين شعبه از رستوران مك دونالد در كانادا افتتاح شد و تا سال ۱۹۸۸ تعداد رستوران هاي مك دونالد به ۱۰۰۰۰ عدد رسيده بود و تا اوايل قرن ۲۱ رستوران مك دونالد بيش از ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۰۰ كشور دنيا تاسيس كرده بود.

رشد و گسترش رستوران هاي مك دونالد در دهه ۱۹۹۰ به حدي زياد بود كه گفته مي شد هر پنج ساعت يك رستوران مك دونالد در گوشه اي از دنيا افتتاح مي شود.

دلقك مك دونالد

اگر تا به حال به رستوران هاي مك دونالد رفته باشيد حتما با دلقك مشهور مك دونالد آشنا هستيد.

اين دلقك به تصوير عمومي و تبليغاتي اين برند تبديل شده و در هر شعبه از رستوران مك دونالد مي توانيد آن را ببينيد.

جالب است بدانيد كه اين دلقك محبوب و مشهور اولين بار در سال ۱۹۶۳ و با نام رونالد مك دونالد به دنيا معرفي شد.

رونالد مك دونالد؛ يك دلقك با موهاي قرمز كه نماد مك دونالد است!

رونالد مك دونالد يك دلقك با موهاي قرمز است كه به عنوان نماد تبليغاتي فست فود زنجيره اي مك دونالد مورد استفاده قرار مي‌ گيرد.

در تبليغات‌ هاي تلويزيوني، دلقك در دنياي خيالي به نام مك دونالدلند سكونت داشت كه در آن او با دوستانش شهردار مك كيز، هامبورگلار، كريميس و… ماجراهايي داشتند.

در سال ۲۰۰۳ مك دونالدلند از تبليغات مك دونالد كنار گذاشته شد و از آن زمان رونالد در حال ارتباط با كودكان عادي در زندگي روزمره خود نشان داده مي‌ شود.

بسياري از افراد با حضور تمام وقت در لباس اين دلقك مو‌ قرمز، به ديدن كودكان در بيمارستان‌ ها ميروند و يا در مراسم‌ هاي مختلف شركت مي‌ كنند.

رونالد مك دونالد به يك شخصيت بين المللي و يكي از محبوب‌ ترين شخصيت‌ هاي نمادين در بين كودكان دنيا تبديل شده است.

و تاثير به سزايي در جذب نه تنها كودكان بلكه حتي بزرگسالان داشته است.

و همچنين به دليل برجسته شدن اين شخصيت، رونالد مك دونالد به سمبل نه تنها مك دونالد بلكه صنعت فست فود در كل ايالات متحده آمريكا، سرمايه داري و ساير موضوعات گسترده‌ تر تبديل شده است.

M برند معروف مك دونالد

لوگوي مشهور مك دونالد كه يك حرف بزرگ M  است يك سال قبلش مورد اصلاح قرار گرفت و گوشه هاي حرف M گرد و منحني شدند.

همبرگرهاي معروف مك دونالد

همبرگرهاي مشهور منوي مك دونالد هم به تدريج در سال هاي مختلف اضافه شدند:

ساندويچ بيگ مك (۱۹۶۸)- هاگ مافين (۱۹۷۳)- هپي ميل (۱۹۷۹)- چيكن مگ ناگت (۱۹۸۳)

شعار تبليغاتي مك دونالد

«كيفيت، خدمات، تميزي و ارزش»

اعتقاد او به اين شعار آن‌ قدر قوي بود كه در سال ۱۹۶۱ آموزشگاهي به نام دانشگاه همبرگر راه انداخت كه برنامه‌ آموزشي آن بر پايه‌ اين چهار مفهوم و درس‌ هايي بود كه از سال‌ هاي نخست فعاليتش در اداره‌ اين شعبه آموخته بود.

البته ثبات، اصل اساسي هر سيستم اشتراكي است و دانشگاه همبرگر از زمان بازگشايي‌ در بيش از ۵۰ سال پيش، به‌ طور سيستماتيك به شركاي آينده آموخت كه يك رستوران مك دونالد چگونه به‌ شيوه‌ مورد تصور ري كراك اداره مي‌ شود.

تاريخچه لوگو مك دونالد
آشپز چشمك زن

تاريخچه لوگوي مك دونالد از جايي شروع مي شود.

كه در سال ۱۹۴۸ برادران براي طراحي لوگو برند خود از يك سر آشپز چشمك زن استفاده كردند كه اين لوگو قديمي‌ ترين لوگو مك‌ دونالد به حساب مي‌ آيد.

كمان‌ هاي طلايي

در سال ۱۹۵۲ برادران مك دونالد از معماري به نام جورج دكستر، درخواست كردند تا طراحي اولين شعبه خود را انجام دهد.

در اين طراحي از دو قوس نيم دايره اي غول پيكر زرد كه در هر دو طرف ساختمان وجود داشت، استفاده شده بود.

اين كمان هاي زرد به شكل حرف M ديده مي‌ شدند.

در سال ۱۹۶۱ جيم شيندلر، كارمند مك دونالد، خط مايلي كه از ميان دو كمان عبور مي‌ كند را به آن اضافه نمود تا بيان‌ گر حالت سقف مغازه نيز باشد.

و اينگونه كمان‌ هاي طلايي وارد لوگوي مك‌ دونالد شدند.

تغيير لوگو مك دونالد
لوگو مك‌ دونالد از سال ۱۹۶۱ تاكنون چندين بار تغيير كرده است.

كمان‌ هاي طلايي در بين سالهاي ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۶ در يك قاب مستطيلي قرمز قرار گرفتند و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ به قوس‌ ها برجستگي بيشتري داده شد.

موفق‌ ترين كمپين تبليغاتي تاريخ مك دونالد در سال ۲۰۰۳ توسط شخصي به نام «هايه» شكل گرفت.

كمپين “من عاشقشم” در ۲ سپتامبر ۲۰۰۳ در مونيخ به زبان آلمان شروع شد و بعد از مدت كوتاهي به زبان انگليسي به كشورهاي انگليس، استراليا و آمريكا معرفي شد و نظرات مثبت بسياري را به همراه داشت.

مك دونالد براي مسلمانان

گوشتي كه در رستوران هاي مك دونالد در كشورهاي مسلمان مانند كشورهاي حاشيه خليج فارس استفاده مي‌ شود.

در كشورهاي مبدأ حلال شده اند و مجوزهاي حلال توسط نهادهاي دولتي مربوطه در آن كشور را دريافت مي‌ كنند.

اما در كشورهاي ديگر مانند آمريكا و انگليس به علت كمبود تقاضا از طرف مشتريان از گوشت حلال استفاده نمي‌ شود.

مك دونالد در دوره‌ اي به صورت آزمايشي در برخي از شعبه هاي خود منوي حلال اضافه كرد.

كه پس از مدتي اعلام كرد به خاطر عدم استقبال و صرفه اقتصادي و همچنين مشكلات به وجود آمده.

مانند شكايت افراد به خاطر استفاده از گوشت حلال تقلبي در يكي از شعبه هاي مك دونالد در آمريكا منوي حلال را از منوي خود حذف كرد.

مك دونالد بيان كرد كه استفاده از گوشت حلال در كشور‌ هاي غير مسلمان به دليل تغييرات زياد در روند توليد و آشپزخانه ها به صرفه نمي‌ باشد.

چرا مك دونالد در ايران شعبه ندارد؟
در سال‌ هاي اخير، روابط بين ايران و آمريكا بسيار پر تنش بوده است و بعد از انقلاب اسلامي ديگر مك دونالد در ايران شعبه نداشته است.

ايران يكي از كشورهايي است كه دولت آن به دلايل سياسي و اقتصادي از فعاليت مك دونالد در كشور جلوگيري كرده است.

هرچند كه با بهبود روابط ميان ايران و كشورهاي غربي در مقطعي صحبت از حضور مك‌ دونالد در ايران به ميان آمد اما در نهايت اين امر محقق نشد.

همانطور كه گفته شد مك‌ دونالد در بيشتر از ۱۲۰ كشور جهان شعبه دارد اما در تعدادي از كشورهاي جهان به دلايل مختلفي شعبه ندارد.

دانشگاه همبرگر مك دونالد
دانشگاه همبرگر اولين بار در سال ۱۹۶۱ توسط مك دونالد در آمريكا ساخته شده است.

در حال حاضر ۸ دانشگاه همبرگر در كشور هاي آمريكا، ژاپن، چين، آلمان، انگليس، استراليا، برزيل و روسيه تاسيس شده.

اين مراكز آموزشي به هدف آموزش كارمندان و مديران شاغل در مك دونالد و افرادي كه به جنبه‌ هاي مختلف مديريت رستوران علاقه دارند افتتاح شده است.

بيش از هشتاد هزار نفر از مديران و مديران مياني مك دونالد از دانشگاه همبرگر فارغ التحصيل شده‌ اند.

دانشجويان اين دانشگاه از بورسيه تحصيلي برخوردار هستند اما پذيرش در اين دانشگاه مك دونالد بسيار سخت است.

نرخ پذيرش دانشجويان داوطلب نزديك به يك درصد است.

اين عدد حتي از نرخ پذيرش دانشگاه هاروارد هم پايين تر است!

اعتراضات به مك دونالد

دشمن سلامت انسان

خوراك FoieGras غذايي بسيار گران قيمت براي اشراف زادگان

از بين بردن مراتع و درختان

جدي ترين نگراني محيطي نسبت به مك‌ دونالد اين است كه اين شركت براي ايجاد يك چراگاه وسيع در برزيل به تخريب جنگل‌ هاي باراني ان منطقه اقدام كرده است.

سياست استخدام 

سياست شركت در استخدام افرادي با اين محدوده سني به اين معناست كه بيش از نيمي از كاركنان مك‌ دونالد از حداقل حقوق برخوردار هستند.

نفوذ در كودكان

اين شركت با ايجاد سياستهاي بازاريابي به تقليد از شركت والت ديزني و ايجاد شخصيت هايي مانند دلقك رونالد مك‌ دونالد و همراهش براي جذب بازار كودكان تمركز ويژه‌ اي كرده است.

كاهش ماليات

مك‌ دونالد با نفوذ در ميان مدارس از طريق اسپانسرشيپ موفق به كاهش ماليات‌ هاي خود شده است.

تبليغات هوشمندانه برند جهاني
در سال ۱۹۶۰ كمپين تبليغاتي مك دونالد با عنوان ” به دنبال قوس هاي طلايي” (كه اشاره به دو آرك طلايي دارد كه كنار هم حرف M را مي سازند) فروش اين شركت را بسيار بالا برد.

Ray Kroc به عنوان...

ادامه مطلب


برچسب: فرانچايزينگ (مك دونالدز)، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۸:۰۳ توسط:پرسا موضوع: نظرات (0)