طرح و ساخت پرسا طرح و ساخت پرسا .

طرح و ساخت پرسا

مقايسه بازار و برندهاي فعال در زمينه پيتزا در ايران و جهان

​ بررسي سهم بازار پيتزا در صنعت فست فود
برند

پيتزا ، محبوب ترين غذاي فست فود در جهان
بيش از 5 ميليارد پيتزا سالانه در جهان مصرف ميشود!
اندازه بازار جهاني فست فود در سال 2019 حدود 648 ميليارد دلار كه با احتساب نرخ رشد مركب سالانه در 2027 به 932 ميليارد جهان ميرسد
ارزش بازار پيتزا در سال 2021 حدود 132 ميليارد دلار پيش بيني شده ، ولي به طور كلي 27 تا 30 درصد از بازار فست فود را در اختيار دارد
اندازه بازار فست فود در ايران براساس آمار 1396 ، حدود 16 هزار ميليارد تومان

10 فرانچايز برتر پيتزا در جهان
PIZZA HUT ( +18,000 Franchise )
DOMINO’s ( +15,000 Franchise )
PAPA JOHN’s ( +5,000 Franchise )
LITTLE CAESER’s ( +5,000 Franchise )
MARCO’s PIZZA (+800 Franchise)
HUNGRY HOWIE’s ( +550 Franchise )
PIZZA EXPRESS ( +550 Franchise ) ( UK , EU , CH , KW , PH , …)
PIZZA PIZZA ( +500 Franchise ) (All located in Canada )
KOTIPIZZA ( +290 Franchise ) ( All located in Finland )
PIZZA CELENTANO ( +150 Franchise ) ( All located in Ukraine )
​ ​ ​

فرانچايزهاي موفق كانسپت Pizza by slice
FreshSlice pizza : فرانچايز كانادايي از اواخر دهه 90 شروع به فعاليت نموده و بيش از 70 شعبه دارد
Pizza me  : فرانچايز مجارستاني از 2013 شروع به فعاليت كرده و نزديك به 30 شعبه دارد.
Slices USA: فرانچايز آمريكايي از سال 2019 شروع به فعاليت كرده ، بيش از 5 شعبه دارد و به سرعت در حال گسترش است.
SPONTINI : فرانچايز ايتاليايي كه تاسيس آن به 1953 برميگردد. كه بيش از 35 شعبه در سراسر ايتاليا ، چند شهر بزرگ ژاپن ، سئول پايتخت كره جنوبي و كويت دارد.

​ ​

بنچ مارك برندهاي معتبر ايران و جهان
Domino’s Pizza

رهبر و صدرنشين صنعت پيتزا در جهان با بيش از 3.5 ميليارد دلار درآمد سالانه در سال 2020 .

Domino’s با ايجاد زنجيره تامين كاملا اختصاصي ، راه اندازي شعب با كمترين هزينه و سرعت در ارائه خدمات دليوري توانسته است كه در رقابت با سايرين گوي سبقت را ربوده و پيشتاز باشد. كمپين 30mins delivery guarantee معروفترين كمپين اين برند است كه نقش بسزايي در ايجاد اعتماد و جذب مشتري داشته است.

در زمينه استراتژي فروش و ماركتينگ اصلي ترين سياست اين برند را ميتوان قيمت گزاري اقتصادي و پايين دانست.

Pizza Hut

 اين برند بزرگترين و قديمي ترين فرانچايز پيتزا را دارد.

درآمد سالانه اين فرانچايز در سال 2019 بيش از 2 ميليارد دلار ميباشد.

در بحث استراتژي فروش و ماركتينگ ، منوي بسيار متنوع با آيتم هاي مختلف اصلي ترين مزيت رقابتي است كه Pizza hut ايجاد كرده است.

تاكيد بر تخفيفات و پروموشن هايي كه به صورت آنلاين به مشتريان ارائه ميشود ، و توجه به وقت شناسي و سرعت در دليوري سفارشات ديگر استراتژي است كه اين برند در رقابت با ساير برندها پيش گرفته است.

بد نيست بدانيم Stuff crust  از ابداعات pizza hut است.

PAPA JOHN’s

سومين فرانچايز بزرگ پيتزا در جهان با درآمد 1.8 ميليارد دلاري در سال 2020 .

مزيت رقابتي كه اين برند با دو رقيب اصلي خود كه پيشتربه آنها پرداختيم ، ايجاد كرده است ، استفاده از مواد اوليه بسيار با كيفيت و كاملا تازه است.

به عنوان مثال گوشت ها و اقلام پروتئيني مصرفي بدون مواد نگهدارنده هستند.

نكته مهم موفقيت اين برند ، به نظر بسياري از كارشناسان خود شخص موسس اين برند آقاي

John Schnatter هست ، كه علاقه ايشان به محصولات برند و كنترل كيفي مستقيم ، تضمين كيفيت محصولات و اطمينان مشتريان است.

Little Caesars

از ديگر فرانچايز هاي بزرگ ميتوان به اين برند اشاره كرد.

استراتژي فروش و ماركتينگي كه اين برند در پيش گرفته 4 مسير كلي دارد:

به حداقل رساندن مدت زمان تحويل سفارش مشتري.
2- سايز بندي و استايل پيتزا ، مواد اوليه براي تاپينگ كاملا محدود است . همين موضوع زمان و هزينه هاي آماده سازي و نگهداري را كاملا كاهش ميدهد.

3- هرچه پيتزا بزرگتر ارزانتر، دليل اصلي را ميتوان افزايش سرعت در چرخه تامين مواد اوليه باشد.

نكته مهم ديگر در قيمت گذاري براي آيتم هاي منو رند بودن اعداد و ساده بودن رقم است، كه مقداري فرآيند آموزش را آسانتر ميكند.

4- استفاده از مغازه هاي كوچك ، تا هزينه ثابت ، راه اندازي ، پرسنلي و ... را كاهش دهد.

PAPA MURPHY’s

پاپا مورفي ، ديگر فرانچايز بزرگ پيتزا در جهان ميباشد.

از سال 1995 تا كنون فعاليت خود را با كانسپت take and bake را در ايالات متحده ، كانادا و امارات متحده عربي با بيش از 1500 شعبه دارد.

كانسپت اين مجموعه take and bake  ، به اين صورت است كه مشتري ميتواند كراست پيتزا ، مواد تاپينگ و مقدار آنها را كاملا سفارشي سازي كند. هيچ پختي در شعبه ها صورت نميگيرد و پس از آماده سازي سفارش و تحويل به مشتري ، در منزل توسط خود مشتري پخت خواهد شد.

پيتزا فروشي هاي با اين كانسپت ، براساس تحقيقات Nation’s Restaurant News  ، هزينه اجرايي كمتر ، فضاي كمتر ، تجهيزات كمتر و در نهايت هزينه تمام شده كمتري براي مشتريان دارند.

پنجمين فرانچايز بزرگ ايالات متحده ميباشد، كه درآمدي بيش از 800 ميليون دلار در سال به دست ميآورد.

پاپا مورفي داراي منويي شامل ، انواع پيتزا تا سايز بسيار بزرگ ، سالاد ، دسر و نوشيدني هاي غير الكلي ميباشد.

Marco’s Pizza

پيتزا ماركو ، مجموعه فرانچايز آمريكايي – ايتاليايي ، داراي بيش از 1000 شعبه در ايالات متحده ، باهاماس ، پورتوريكو و هند ميباشد كه توسط يك خانواده مهاجر ايتاليايي در سال 1978 تاسيس گرديده است.

پيتزا ماركو ، در ليست 100 پيزارياي برتر آمريكا قرار دارد كه توسط Pizza Today  اعلام ميشود.

درآمد اين مجموعه در سال 2020 بالغ بر 3 ميليون دلار است و 20000 پرسنل در شعب آن مشغول به كار هستند.

اكثر شعب ماركو به صورت دليوري و بيرون بر فعاليت ميكندد ، هرچند كه شعبي براي سرو داخل سالن نيز توسط اين مجموعه احداث گرديده است.

تنوع محصول در اين مجموعه شامل : انواع پيتزا ، ساندويچ ساب ، چيكن وينگز ، سالاد ، نان هاي پنيري و... ميباشد، كه همه اينها داراي دسنور اختصاصي و خانوادگي ماركو است.

وجه تمايز پيتزا ها و ساير محصولات ماركو در خاص و ويژه بودن آنهاست كه در هيچ جاي ديگر مشابه آنها را نمي توان يافت.

Hungry Howie’s

هانگري هاويز ، يازدهمين فرانچايز بزرگ ايالات متحده است.

تاسيس اين مجموعه به سال 1973 برميگردد و در حال حاضر داراي بيش از 550 شعبه فعال در سراسر ايالات متحده ميباشد.

منوي اين رستوران شامل : انواع پيتزا ، ساندويچ ساب هاي با استايل كالزون ، چيكن وينگز ، سالاد و براوني هاي مخصوص هاويز است.

ويژگي منحصر به فرد اين مجموعه ، به عنوان اولين ارائه دهنده پيتزا با كراست هاي طعم دار در دنياست. طعم هايي مثل ، كره اي ، كره – پنيري ، رنچ ، كنجدي و ...

اين مجموعه كمپيني را از سال 2009 براي مبارزه با سرطان سينه آغاز كرده كه به ازاي هر پيتزا ، مبلغي به عنوان كمك به موسسات مربوطه اهدا ميشود.

درآمد سالانه اين مجموعه بالغ بر 280 ميليون دلار در سال است. (2009)

MOD

ماد ، مجموعه رستوراني با بيش از 500 شعبه در ايالات متحده و يك شعبه در كانادا ، يك رستوران با كانسپت Fast Casual  است.

در اين كانسپت ، فضاي نشستن وجود ندارد و مشتريان ماندد بسياري از رستورانها ديگر فضايي براي صرف غذا ندارند ، اما توجه بيشتر بر روي كيفيت غذا و نحوه ارائه آن ميباشد. مواد اوليه تازه ، سفارشي سازي و طبخ در مقابل مشتري از ديگر ويژگي هاي اين كانسپت است.

خمير ارگانيك و استفاده از فر سنگي كه با دماي 425 درجه سانتي گراد ، پيتزا را ظرف 3 دقيقه براي شما آماده مي سازد.

سرعت بالاي سرويس دهي وجه تمايز مجموعه ماد است.

طراحي شعب ماد ، Family friendly  و بر اساس موقعيت محلي ميباشد.

سياست كاري مجموعه ماد در قبال توجه فوق العاده به پرسنل و حقوق و مزاياي آنها باعث شد تا رتبه 7 بهترين مكانهاي براي كار توسط مجله Fortune را از آن خود كند.

درآمد سالانه اين مجموعه بالغ بر 380 ميليون دلار در سال مي باشد.

California Pizza Kitchen

كاليفرنيا پيتزا كيچن ، يكي از بزرگترين مجموعه فرانچايز هاي دنيا hست.

زير مجموعه اي از گروه مواد غذايي Kraft Heinz با بيش از 250 شعبه در سراسر ايالات متحده و ساير نقاط جهان.

اين مجموعه به خاطر ابداعات خاص و غير معمول در ارائه تاپينگ و خمير پيتزا در جهان شناخته شده است كه از جمله ميتوان به ارجينال باربيكيو چيكن ، جامائيكائين و ... اشاره كرد. تنوع بالاي محصولات از ديگر ويژگي هاي اين مجموعه رستوران است.

تعداد پرسنل فعال در اين مجموعه حدود 14000 نفر مي باشد.

SPONTINI

- اين برند ايتاليايي مغازه هاي خود را به تناسب كارايي و موقعيت هويت مستقل داده است.

شعبه هاي با قابليت سرو شدن غذا در داخل ، طراحي داخليشان با رنگ قرمز صورت گرفته ، شعبه هاي كوچك و صرفا بيرون براي طراحي داخليشان از رنگ سياه استفاده شده است.

همچنين تمام مواد مصرفي اين برند با پكجينگ اختصاصي خودشان استفاده مي شود.

KOTI PIZZA

- اين برند فنلاندي تمامي مواد اوليه و مصرفي را از داخل كشور تامين مي كند.

نكته ديگر خودروهاي دليوري اين برند مجهز...

ادامه مطلب


برچسب: مقايسه بازار و برندهاي فعال در زمينه پيتزا در ايران و جهان، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۲:۵۴ توسط:پرسا موضوع: نظرات (0)

كانال ­هاي فروش

​ كانال فروش چيست؟
كانال فروش راهي يا رسانه ­اي است كه براي فروش محصولات يا خدمات به مشتريان نهايي از يك توليد كننده اتخاذ مي­شود. كانال‌ هاي فروش مي‌ توانند مستقيم يا غيرمستقيم باشند، بسته به اينكه محصولات چگونه به دست مشتريان مي‌ رسند. اين كانال­ها مي­توانند در قالب پلتفرم ­هاي آنلاين يا آفلاين، افراد و ... با هدف نهايي­ سازي فروش باشند.

تعريف ديگري كه مي­توان از "كانا­ل هاي فروش" ارائه كرد اين است كه كانال فروش منبع درآمدي براي توليدكننده است كه از طريق آن محصولات يا خدمات فروخته خواهند شد.

يك سازمان مي تواند چندين كانال فروش براي فروش محصولات خود در اختيار  داشته باشد. به عنوان مثال فروشندگان، تجارت الكترونيك، شركا، شعبه ­ها و غيره. اما نكته­اي كه در اين بين حائز اهميت است اين است كه همه كانال­هاي فروش ممكن است درآمد يكساني نداشته باشند. بنابراين سازمان­ها مي­بايست كانال هاي فروش خود را بر اين اساس برنامه­ريزي نمايند كه كانالي كه درآمد كمي دارد ممكن است همچنان براي برخي از مشتريان سودمند باشد، لذا صرفا توجه به درآمد بالاي حاصل از فروش يك كانال ممكن است باعث از دست دادن گروهي از مشتريان سازمان شود.

تفاوت بين كانال فروش در مقابل فروش مستقيم
در موضوع فروش سازماني، استفاده از كانال­هاي فروش در مقابل فروش مستقيم قرار مي­گيرد. بسته به نوع كسب­و كار، سازمان­ها مي­توانند از فروش مستقيم يا فروش غيرمستقيم (استفاده از كانال­هاي فروش) و يا تركيبي از هردو براي فروش محصولات و خدمات خود به مشتريان بهره جويند. در ادامه به بررسي برخي از تفاوت­هاي مدل فروش مستقيم و كانال­هاي فروش به اختصار پرداخته مي­شود.

كانال فروش
فروش مستقيم
شخص ثالث مانند توزيع كنندگان، خرده فروشان يا عمده فروشان و غيره محصولات يك شركت را به مصرف كنندگان نهايي خود مي­فروشند.
توليد كننده­ي محصول مستقيماً محصولات را به مصرف كنندگان نهايي مي­فروشد.
در فروش كانال، شركت ها فرصتي براي تعامل با مصرف كنندگان نهايي خود پيدا نمي كنند.
در Direct sales ، تعامل مستقيمي بين فروشنده و مصرف كنندگان نهايي كالا وجود دارد.
توليد كننده موظف است درصد معيني از سود را با فروشنده شخص ثالث تقسيم كند.
توليد كننده مي تواند 100٪ سود حاصل از فروش محصول را حفظ كند.
فروش كانال گزينه خوبي براي فروش در كسب و كارهاي بزرگ است.
فروش مستقيم گزينه مناسبي براي فروش در شركت هاي كوچك است.
كانال هاي فروش مستقيم
يك سازمان مي تواند از كانال­هاي فروش مستقيم براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده كند. برخي از اين كانال ­ها عبارت است از:

فروشگاه­هاي خرده فروشي
شعبات
نمايشگاه ها
تيم فروش كه توسط شركت براي فروش محصولات به مشتريان استخدام مي­شود.
كانال ­هاي فروش غير مستقيم
كانال هاي غيرمستقيم زيادي وجود دارد كه يك شركت مي تواند براي فروش به كار گيرد.

شخص ثالث (فروشندگاني هستند كه محصولات را از طرف سازمان و با اضافه كردن مقداري به عنوان ارزش افزوده، به فروش مي‌ رسانند).
بازارهاي آنلاين (مانند آمازون كه به يك كسب‌ و كار كمك مي‌ كند تا فروش خود را روي پلتفرم خود انجام دهد).
مشاركت و برون سپاري
تفاوت كانال فروش و كانال توزيع چيست؟
هر چند در بسياري از كسب و كارها مديران فروش از واژه كانال فروش و كانال توزيع بجاي يكديگر استفاده مي كنند، اما در بسياري از موارد داراي دو مفهوم جداگانه هستند.

زنجيره كانال توزيع از مبداء ارائه كالا يا خدمت آغاز شده و تا زمان تحويل كالا و خدمت به مشتري ادامه دارد.

حال آنكه زنجيره كانال فروش از زمان ثبت سفارش مشتري شروع شده و تا زمان تحويل سفارش ادامه دارد. به منظور افزايش فروش و نفوذ بيشتر در بازار، شناخت صحيح و بررسي كليه كانال هاي فروش و انتخاب تاثير گذار ترين آنها اهميت بسزايي دارد.

براي درك راحت تر اين مطلب، از يك مثال ساده استفاده مي كنيم. در نظر بگيرد كه شما صاحب يك فروشگاه هستيد، بنابراين مهمترين كانال فروش به مشتريان همان فروشگاه فيزيكي است. حال اگر به منظور افزايش رفاه حال مشتريان امكان سفارش تلفني را اضافه كنيد، در واقع كانال فروش تلفني نيز به كسب و كار شما اضافه شده است. براي فهم بهتر مساله، آنلاين شاپ‌ هايي كه در فضاي مجازي همچون اينستاگرام فعاليت مي‌ كنند، اكانت آن­ ها از مهمترين كانال‌ هاي فروش آنها بشمار مي‌ آيد.

در سال‌ هاي اخير شاهد روي كار آمدن كانال‌ هاي آنلاين جديد و گاها پيچيده ه­اي هستيم كه منجر به تدوين استراتژي‌ هاي فروش چند‌ كاناله شده است. حال آنكه انتخاب كانال‌ هاي فروش منطبق بر كسب و كار و مديريت صحيح آن­ها نقش تعيين كننده­اي در افزايش فروش و سود‌ دهي هر كسب و كاري دارد.

كانال فروش يا فروش غير مستقيم
فروش از طريق كانال شامل واسطه هاي مختلفي است كه محصولات را براي توليد كننده در بازار مي­فروشند و توزيع مي­كنند. از فروش كانال مي توان به عنوان فروش غيرمستقيم نيز نام برد. زيرا فروشنده مستقيماً محصولات را به مصرف كنندگان نهايي خود نمي­ فروشد. به عنوان مثال ، يك شركت مي تواند فروش محصولات خود را از طريق خرده فروشان ، عمده فروشان، توزيع كنندگان و ... انتخاب نمايد.

بسياري از سازمان­ها از كانال­هاي فروش بهره مي­برند چرا كه اين يك روش مقرون به صرفه براي فروش محصولات در بازار است.

كوكاكولا نمونه­اي از شركتي است كه براي فروش محصولات خود در بازار از كانال­هاي فروش استفاده مي­كند. هرگز فروشگاه فيزيكي پيدا نخواهيد كرد كه كوكاكولا محصول خود را در آن بفروشد، يا اينكه نمي­توانيد يك بطري كوكاكولا را از وب سايت آن­ها خريداري كنيد. فقط از طريق فروشنده ­هاي شخص ثالث و كانال­هاي فروش مانند فروشگاه هاي مواد غذايي، دستگاه فروش، رستوران يا هر سيستم فروش ديگر مي توانيد كوكاكولا را خريداري كنيد.

چرا بايد از چندين كانال فروش استفاده كرد؟

كسب و كارهاي مختلف بر حسب نوع كسب و كار و محصول و خدماتي كه ارائه مي دهند، امكان استفاده از كانال‌ هاي فروش متعددي دارند.

كه صد البته انتخاب كانال فروش مناسب و به روز، به افق ديد و آينده نگري مدير فروش و صاحبان كسب و كارها بستگي دارد.

به عنوان مثال فروشگاهي كه به فروش در محل فيزيكي خود بسنده كرده و مايل به استفاده از ساير كانال­هاي فروش نيست، نسبت به ساير فروشگاه‌ ها كه همان محصولات را عرضه مي كند، اما از كانال هاي فروش ديگر از جمله فروش تلفني، فروش آنلاين تحت وب، اپليكيشن فروش آنلاين و…. استفاده مي‌ كنند، از سهم بازار كمتري برخوردار است.

بنابراين استفاده از چندين كانال فروش در پوشش دهي سطح وسيعتري از مشتريان و افزايش سهم بازار موثر است.

هرچند استفاده از كانال‌ هاي فروش متعدد در افزايش فروش موثر است اما انتخاب كانال‌ هاي نامتناسب منجر به ايجاد يك سيستم توزيع با ارتباط ناموزون در بين اعضا شده كه در دراز مدت منجر به كاهش كارايي خواهد شد.

عوامل موثر بر انتخاب كانال فروش چيست؟

ديد مديريتي و آينده نگري صاحبان كسب و كارها مي تواند تاثير مستقيمي بر انتخاب كانال هاي فروش  مناسب براي كسب و كار داشته باشد. اما پيش از انتخاب هر كانال فروشي توجه به اين نكته كه چند درصد بازار هدف را تحت پوشش قرار مي­دهد نيز حائز اهميت مي­باشد. به عنوان مثال اگر فردي به عنوان مدير يك فروشگاه، تمايل به استفاده از كانال فروش آنلاين داشته باشد، توجه به اين نكته حائز اهميت است كه چند درصد از مشتريان وي مايل به خريد و پرداخت به صورت آنلاين مي ­باشند.

علاوه بر اهميت ميزان پوشش دهي بازار، هزينه ­هاي كانال فروش نيز از اهميت بسزايي برخوردار مي­باشد و در واقع استفاده از يك كانال فروش مي­تواند هزينه­ هايي را به سازمان­ها يا مشتريانشان تحميل نمايد.

مزاياي استفاده از كانال فروش
استفاده از كانال­هاي فروش براي سازمان­ هايي مناسب است كه قصد دارند روي قسمت­هاي ديگر تجارت خود نيز تمركز كنند و آن­ها را گسترش دهند.

وقتي سازماني كار توزيع و فروش خود را برون سپاري مي­نمايد، مي­تواند تلاش خود را روي قسمت­ هاي ديگر تجارت متمركز كند . كه اين قسمت­ها عبارت اند از:

توليد محصولات جديد
گسترش سازمان
افزايش ظرفيت فعاليت­هاي سازمان
سازمان­ها با بهره گرفتن از كانال­هاي مختلف فروش، بار فروش را از شانه­هاي كارمندان برداشته و آن­ها را آزاد مي كنند تا تلاش خود را براي كارهاي مهم ديگر متمركز كنند.

علاوه بر اين ، با انتخاب كانال فروش، سازمان­ها مي توانند به سرعت تجارت خود را در شهرها و كشورهاي مختلف گسترش دهند. از طرفي تلاش خود را بر روي توليد محصولات جديد و رشد درآمد متمركز كنند. هم­چنين مي توانند محصولات جديد خود را به طور كارآمد در بازار توزيع كنند.

معايب استفاده از كانال فروش
استفاده از كانال­هاي فروش ممكن است يك گزينه سودآور براي فروش محصولات سازمان­ها به نظر برسد. اما استفاده از كانال­هاي فروش از معايب نيز عاري نيست. اولين نقطه ضعفي كه شركت­ها را از انتخاب كانال فروش منع مي­كند اين است كه آن­ها كنترل تجارت خود را از دست مي­ دهند.

آن­ها بايد كنترل فروش و توزيع محصولات خود را به شركت­هاي ديگر بدهند. با اين حال، سازمان­ها مي­توانند با تعيين مدير براي كانال­ هاي فروش خود اين مشكل را برطرف سازند.

اما در اين حالت نيز سازمان­ها مجدداً ملزم به پرداخت هزينه­هاي اضافي به صورت حقوق و مشوق­ هاي پرداخت شده به مدير كانال­هاي فروش مي­باشند.

علاوه بر اين به عنوان يك تجارت، سازمان­ها ملزم به انجام اقدامات مداوم براي كنترل استراتژي­هاي قيمت­ گذاري انتخاب شده توسط اشخاص ثالث هستند.

اگر شخص ثالث تصميم بگيرد كه هرگونه سياست قيمت­ گذاري خودسرانه را انتخاب كند، اين ممكن است بر استراتژي قيمت­ گذاري كسب و كار سازمان­ها تأثير سوء بگذارد.

هم­چنين اگر سازمان­ها از مدل كانال­هاي فروش (فروش غير مستقيم) در مقابل مدل فروش مستقيم استفاده نمايند، نمي­توانند از سود 100 درصدي حاصل از فروش محصولات خود بهره­مند شوند. چراكه مي­بايست بخش قابل توجهي از حاشيه سود سازمان را با توزيع كنندگان خود تقسيم كنند. در برخي از موارد ممكن است درصدي از سود كه مي­بايست سازمان­ها با توزيع كننده خود به اشتراك بگذارند از 10 تا 50 درصد باشد.

مدل فروش كانال براي انواع كسب و كارهاي مختلف

استفاده از مدل كانال فروش، گزينه ه­اي ايده آل براي شركت­ هاي...

ادامه مطلب


برچسب: كانال ­هاي فروش، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۷:۳۵ توسط:پرسا موضوع: نظرات (0)