Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  KFC KFC

طرح و ساخت پرسا

KFC

​ مقدمه
KFC: براي اكثر مردم دشوار است باور كنند كه در ۶۵ سالگي و بدون هيچ پولي، هنوز مي‌ توانند در زندگي موفق شوند.

آن‌ ها احتمالا خود را به دست سرنوشت مي‌ سپارند و اميدوارند كه دولت، خانواده يا دوستان به آن‌ها در ادامه زندگي كمك كنند.

اما اين در مورد سرهنگ هارلند سندرز صدق نمي‌ كرد؛

كسي كه در شصت و پنج سالگي بدون كار و منبع درآمد، كسب و كار فست فود مرغ كنتاكي را ايجاد كرد كه امروزه با نام شركت KFC شناخته مي‌ شود.

KFC بزرگ‌ ترين رستوران مرغ زنجيره‌ اي است كه در ۱۰۹ كشور جهان فعاليت مي‌ كند.

تاريخچه شركت KFC
سندرز كاملاً خود را وقف كسب و كارش كرد و موفق شد در طي ده سال بيش از ۶۰۰ حق امتياز رستوران در ايالات‌ متحده و كانادا راه‌ اندازي كند.

در سال ۱۹۶۴، KFC (كه در آن زمان Kentucky Fried Chicken نام داشت) خيلي بزرگ‌تر از حد توان سندرز بود.

سندرز پس از توافق با تيمي از سرمايه‌ گذاران به سرپرستي جان يون براون، جونيور و جان (جك) مسي، Kentucky Fried Chicken را به قيمت ۲ ميليون دلار فروخت.

در نهايت او قرار بود براي شركت در مراسم‌ هاي عمومي سالانه ۴۰ هزار دلار حقوق دريافت كند كه بعداً به ۲۰۰ هزار دلار افزايش يافت.

طي سه سال، Kentucky Fried Chicken از كسب و كاري يك نفره به يك شركت بالغ و با مديريت مدرن تبديل شده بود.

اين شركت علاوه بر گسترش به پورتوريكو، مكزيك، ژاپن، جامائيكا و باهاما، فروشگاه‌ هاي خرده‌ فروشي خود را به تمام ۵۰ ايالت گسترش داده بود.

مسي و براون مفهوم شام مرغ سوخاري كنتاكي  سندرز را به يك فروشگاه بيرون‌ بر با تمركز بر ارائه خدمات سريع با هزينه‌ هاي كم تغيير دادند.

اين كار باعث موفقيت بيشتر  Kentucky Fried Chicken شد.

به طوري كه ۱۳۰ مورد از شعبه‌ هاي آن صرفاً از طريق فروش مرغ‌ هاي معروف سندرز ميليونر شدند.

در پاسخ به نگراني‌ هاي روزافزون مصرف‌ كنندگان در مورد به خطر افتادن سلامتي در اثر خوردن غذاهاي سرخ شده در اوايل دهه ۱۹۹۰، Kentucky Fried Chicken نام خود را به KFC تغيير داد.

اين شركت با هدف تنظيم دقيق عمليات فروشگاه‌ ها و نوسازي، عرضه محصولات جديد را به حالت تعليق درآورد.

يك سيستم رايانه‌ اي ۲۰ ميليون دلاري براي كنترل زمان سرخ‌ كن نصب شده بود.

و همچنين پيشخوان‌ هاي جلو را به آشپزخانه، پنجره بيرون‌ بر، دفتر مدير و دفتر مركزي شركت متصل مي‌ كرد.

كسب و كار بين‌ المللي KFC حتي بيش از آنكه در ايالات‌ متحده رشد كند رونق گرفت.

سود پيش از ماليات شركت در سال ۱۹۹۲ از فعاليت‌ هاي بين‌ المللي خود ۹۲ ميليون دلار بود.

در حالي كه ۸۶ ميليون دلار توسط واحدهاي ايالات متحده ثبت شده بود.

براي استفاده بهتر از فرصت‌ هاي موجود در بازار خارجي، KFC دست به اقدامي تهاجمي براي افزايش واحدهاي بين‌ المللي خود زد.

تا سال ۲۰۰۶، KFC سالانه در بيش از ۸۰ كشور و سرتاسر كره خاكي بيش از يك ميليارد مرغ سرو مي‌ كرد.

در سال ۲۰۰۹، KFC مرغ كبابي كنتاكي را معرفي كرد، كه گزينه‌ اي بهتر براي مصرف‌ كنندگان نگران درباره سلامتي است كه عاشق طعم KFC نيز هستند.

دستورالعمل اصلي KFC، كالاي جديد با كالري، چربي و سديم كمتر بدون از بين بردن طعم عالي آن بود.

استراتژي بازاريابي شركت KFC
KFC بيش از ۷۵۰،۰۰۰ كارگر دارد كه مرغ سوخاري خوشمزه و لذيذ را در بيش از ۱۸۰۰۰ رستوران در سراسر جهان به مشتريان ارائه مي‌ دهند.

طبق آخرين گزارش‌ ها، اين شركت داراي شبكه عظيمي از شعبه‌ ها در بيش از ۱۲۰ كشور است.

اين ويژگي باعث مي‌ شود KFC براي افرادي كه دوست دارند مرغ‌ هاي سرخ شده تند، گرم و خوشمزه ميل كنند، يك رستوران فست فود برجسته و مشهور باشد.

راهكارهاي تجاري و رويكردهاي اين رستوران به استراتژي بازاريابي آن وابسته هستند.

مطالعه استراتژي‌ هاي بازاريابي KFC براي كار آفرينان و بازرگاناني كه به دنبال داشتن جايگاهي موفق در صنايع غذايي هستند مهم است.

تقسيم‌ بندي، هدف‌ گذاري و موقعيت
KFC مخفف Kentucky Fried Chicken از تقسيم‌ بندي جمعيتي براي خدمت به دوستداران غذا در بازار استفاده مي‌ كند.

اين شركت براي سليقه و ترجيحات غذايي مشتري اهميت ويژه‌ اي قائل است. مشتريان KFC كودكان، بزرگسالان و همچنين افراد مسن هستند.

KFC از يك استراتژي هدف‌ گذاري تمايز نيافته استفاده مي‌ كند زيرا منوي غذايي مشابه ساير رستوران‌ هاي مواد غذايي در جهان دارد.

با گذشت زمان، KFC پس از رقابت با مك دونالد، شروع به ايجاد انواع مختلفي از منو ها كرده است.

اكنون آن‌ ها با توجه به ترجيحات مشتريان و مقبوليت بازار، منو ها را بومي‌ سازي كرده‌ اند.

پيش از اين در اين رستوران از استراتژي موقعيت محصول پايه استفاده مي‌ شد.

اين شركت همچنين استراتژي موقعيت‌ يابي را متحول مي‌ كند. KFC اكنون به سمت استراتژي موقعيت‌ يابي مبتني بر ارزش در حال حركت است.

تعداد كمي از فروشگاه‌ هاي KFC غذاهاي گياهخواري ارائه مي‌ دهند. اما وقتي صحبت از مبحث غير گياه خواري مي‌ شود، رقيبي ندارد.

شركت KFC فرصتي عالي براي امتحان طيف وسيعي از غذاهاي بر پايه مرغ است.

اين دليل بزرگي است كه چرا بيشتر افراد غير گياه خوار دوست دارند از اين مكان براي صرف مرغ سوخاري عالي بازديد كنند.

مأموريت شركت KFC: ” ارائه غذاهاي مرغوب و سالم با كيفيت بالا به مصرف‌ كنندگان.

KFC مصمم است مرغ‌ ها را در يك محيط سالم و عاري از همه ميكروب‌ ها توليد كند.

KFC فاكتورهاي ايمني، بهداشتي و با كيفيت بالا هنگام توليد غذاهاي مرغ سوخاري را تضمين مي‌ كند. ”

مزاياي رقابتي استراتژي بازاريابي KFC
مطالعه استراتژي بازاريابي KFC همچنين از مزاياي آن مي‌ گويد.

اين رستوران مرغ سوخاري در ۷۵ سال گذشته غذاهاي خوشمزه و با كيفيت توليد كرده است.

KFC طيف گسترده اي از انتخاب‌ هاي غذايي را در منو دارد.

چه گياه‌ خوار باشيد و چه غير گياه خوار، در اين رستوران غذاهاي عالي پيدا خواهيد كرد.

اين موارد به KFC كمك مي‌ كند تا كسب و كار خود را در سراسر جهان گسترش دهد.

در كشورهاي توسعه‌ يافته و همچنين در حال توسعه وجود دارد.

اين مورد يك امتياز مثبت براي رستوران است تا با فروش بالا شهرت و محبوبيت بيشتري كسب كند.

آن‌ ها برنامه‌ ها و استراتژي‌ هاي بازاريابي را با توجه به محل كار ايجاد مي‌ كنند و در صنايع غذايي تمام كشورها از وضعيت منحصر به فردي برخوردار هستند.

استراتژي توزيع در استراتژي بازاريابي KFC
همانطور كه در بالا ذكر شد، KFC داراي بيش از ۱۸۰۰۰ رستوران است كه غذاهاي با كيفيت را در سراسر جهان ارائه مي‌ دهند.

آن‌ ها براي تأمين رضايت مشتري، خدمات توزيع را براي اطمينان از در دسترس بودن محصولات غذايي مطابق با تقاضا ارائه مي‌ دهند.

داراي مشاركت استراتژيك و روابط قوي با خدمات محلي زنجيره تأمين هستند.

آن‌ ها از شركاي مختلف زنجيره تأمين استفاده مي‌ كنند تا به روشي كامل به مشتريان خدمات دهند.

KFC عادت دارد در مناطق بالاي شهر شعبه افتتاح كند. آن‌ ها ترجيح مي‌ دهند خيابان‌ هاي شلوغ، مراكز خريد، مناطق تفريحي و حتي بيمارستان‌ ها را براي افتتاح شعبه انتخاب كنند.

اين مراكز همچنين غذاي مشترياني كه به صورت آنلاين سفارش مي‌ دهند را درب منزل به آن‌ ها تحويل مي‌ دهد.

KFC يكي از برترين خدماتي است كه با تحويل آنلاين و همچنين آفلاين سروكار دارد.

ارزش ويژه برند استراتژي بازاريابي KFC
KFC از رتبه بالايي در رتبه‌ بندي جهاني برند برخوردار است.

اين رتبه ۱۴۷ است. اين موقعيت‌ به دليل موفقيت در بازاريابي شركت، پايدار مي‌ ماند.

استراتژي بومي‌ سازي و افزودن سبزيجات به منو برخي از مراحل موثر براي حفظ ارزش ويژه برند است.

اين مراحل براي ساخت برند در هر كشوري بسيار مفيد هستند.

KFC همچنين ارزش ويژه برند را در استراتژي برنامه برند حفظ مي‌ كند.

اين استراتژي شگفت‌ انگيز وقتي با استراتژي‌ هاي فوق‌ الذكر متحد شود، تأثير زيادي در ارزش ويژه برند دارد.

KFC به طور مداوم محصولات جديدي را ارائه مي‌ دهد.

در بعضي موارد، دستورالعمل غذايي جديدي ارائه نمي‌ شود اما چيز جالبي را با آن تركيب مي‌ كند.

به عنوان مثال، يك وعده غذايي با پنير يا سس مايونز براي خريداران جذاب خواهد بود.

نمونه‌ هاي مشابه بسياري در استراتژي ارزش ويژه برند اين رستوران وجود دارد.

تحليل رقابتي استراتژي بازاريابي KFC
KFC يك برند برتر است اما رقباي بسيار قدرتمندي دارد.

رقباي برتر اين سرويس غذايي كوكووريكو، مك دونالد، كيوچان و بسياري ديگر هستند.

شركت‌ ها و خدمات محلي غذا نيز تنش‌ هايي را براي KFC ايجاد مي‌كنند.

اين سناريو در كشورهاي پيشرفته متفاوت است زيرا رقباي مختلفي در كسب و كار مواد غذايي با گرفتن سهم بازار وجود دارد.

Subway و McDonalds برجسته‌ ترين رقباي KFC هستند.

هر دو طيف گسترده‌ اي از همبرگر، ساندويچ، مرغ سوخاري و ساير محصولات را ارائه مي‌ دهند.

سابوي در رقابت كمي ضعيف است اما مك دونالد داراي ويژگي‌ ها و آماري مشابه KFC در جهان مي‌ باشد.

تحليل بازار استراتژي بازاريابي KFC
استراتژي بازاريابي KFC بسيار به تحليل بازار بستگي دارد.

از كشوري به كشور ديگر متفاوت است. اين رستوران در كشورهاي پيشرفته شهرت بيشتري دارد.

به همين دليل اين رستوران بيش از ۵۰٪ درآمد خود را از اين كشورها به دست مي‌ آورد.

كشورهاي در حال توسعه مانند هند، پاكستان و چين بازارهاي جذابي براي KFC هستند زيرا پتانسيل رشد زيادي در آنجا وجود دارد.

بدون شك استقبال كمي از شركت‌ ها و خدمات فست فود در بازارهاي پيشرفته وجود دارد اما KFC هنوز در حال رشد است.

آگاهي از سلامت عامل بزرگي در كشورهاي پيشرفته است.

به همين دليل روند فروش و رشد در اين كشورها ناپايدار است.

KFC علاقه زيادي به استانداردها دارد.

اين شركت يكي از معدود شركت‌ هاي خدمات غذايي است كه شهرت منفي كمي دارد.

تحليل مشتري از استراتژي بازاريابي KFC
KFC مكاني جذاب براي همه است.

KFC رستوراني است كه افراد از هر گروه سني مي‌ خواهند به آنجا بروند.

چه كودك باشيد، چه يك جوان و چه پيرمرد، چيز جذابي را در منو پيدا خواهيد كرد.

البته براي بچه‌ ها خوشايندتر است.

رستوران‌ هاي زيادي در بازارهاي توسعه‌ يافته و در حال توسعه براي بچه‌ ها محل بازي تعيين مي‌ كنند.

اين كار يك فرصت خوب به والدين مي‌ دهد تا بچه‌ هاي خود را به يك محيط سالم كه در آن بازي مي‌ كنند و غذا مي‌ خورند وارد كنند.

براي جوانان نيز KFC يك نعمت است.

همانطور كه در بالا اشاره كرديم، KFC سياست سختگيرانه‌ اي در ايجاد محل فروش خود در مناطق بالاي شهرها دارد.

زوج‌ هاي جوان كه مايل به گذراندن زمان در يك محيط مناسب هستند، هميشه اين رستوران را ترجيح مي‌ دهند.

از طرف ديگر، افراد بالغ كه مكان‌ هاي پر سر و صدا را دوست ندارند نيز ترجيح مي‌دهند KFC را انتخاب كنند.

آن‌ ها مي‌ توانند مرغ سوخاري عالي مانند بال تند، هات شات، تكه‌ هاي مرغ و موارد ديگر را سفارش دهند و وعده غذايي خود را با ليواني بزرگ از نوشيدني سرد ميل كنند.

براي همه اين گروه‌ هاي سني، KFC مكاني مقرون‌ به‌ صرفه است.

آن‌ ها مي‌ توانند با بودجه كم غذاهاي تند و سالم سفارش دهند.

بزرگ‌ ترين مزيت بازديد از اين رستوران در دسترس بودن پكيج‌ هاي جذاب است.

KFC پكيج‌ هاي جالب و ارزشمند زيادي را براي مشتريان خود ارائه مي‌ دهد. هر پكيج‌ شامل تركيبي از ترجيحات برگزيده است.

به عنوان مثال، اگر دوست داريد بال گرم با يك ليوان نوشابه تازه داشته باشيد، در اين صورت پكيجي براي آن ارائه خواهد شد.

پكيج‌ هاي باعث مي‌ شوند خري...

ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/3/25 ساعت: ۱۷ توسط:parsapar :